Основні вимоги щодо вивчення стану викладання навчального предмета

У процесі вивчення стану викладання навчального предмета та рівня навчальних досягнень учнів треба дотримуватись таких вимог:

1.Бути чесним, справедливим, тактовним (не піддаватися емоціям), доброзичливим, уважним до педагогів та учнів.

2. Ретельно слід підготуватися до перевірки: вияснити цілі та завдання викладання предмета, теми та розділи, які мають бути пройдені до часу початку вивчення, методику викладання тем, які будуть вивчатися учнями в процесі вивчення стану викладання, вимоги до знань, умінь та навичок учнів, які повинні бути прищеплені їм.

3. Плануючи перевірку стану викладання окремих предметів, адміністрація школи має особливу увагу приділити класам, учні яких мають найнижчі навчально-виховні успіхи.

4. Вивчення слід розпочати із бесіди з вчителями, класними керівниками, практичним психологом. Програми проведення бесід розробляти заздалегідь. До тих, кого перевіряють, обов’язково доводити мету, форми та методи перевірки ( програму вивчення). Плани вивчення не слід тримати в таємниці, а намагатися допомогти вчителям психологічно адаптуватись до аналізу їхньої діяльності. У такому випадку виграє школа, бо мета вивчення має бути одна – сприяти поліпшенню результативності роботи педагогів та учнів.

5. Вивчення необхідно проводити з використанням різноманітних методів та форм контролю, дотримуючись методик оцінки стану та результативності навчально- виховної роботи в процесі викладання предмета. Тільки одночасне поєднання методів та форм контролю дасть справжню інформацію про рівень навчальних досягнень школярів, допоможе виявити позитивні сторони викладання та надати за потреби конкретну допомогу окремим чи групі педагогів, а в деяких випадках і цілому педагогічному колективу.

6. При аналізі уроків, відвіданих в ході вивчення стану викладання навчального предмета, слід дотримуватись певних науково-педагогічних вимог щодо оцінки уроків. Добре, якщо в навчальному закладі розроблені критерії оцінки якості уроків, яких мають дотримуватись всі вчителі і постійно вести пошуки шляхів удосконалення їх результативності.

7. Учитель вільний у виборі форм і методів навчання на кожному конкретному уроці з урахуванням специфіки навчального предмета, індивідуальних особливостей учнів, їхніх знань та вмінь. Ураховуючи це. не можна робити категоричних висновків щодо неправомірності застосування тих чи інших форм навчальної діяльності вчителя та учнів.

8. Головний результат вивчення стану викладання предмета – це рівень навчальних досягнень школярів, який для об’єктивної оцінки роботи вчителя треба порівняти з рівнем навчальних можливостей та потреб кожного школяра. Завдання кожного керівника - вивчити залежність якості знань від рівня розвитку учнів та допомогти вчителю врахувати особливості учнів певних класів. Аналіз рівня навчальних 4 досягнень учнів треба проводити порівняно з попередніми результатами вивчення ( в динаміці), що дасть змогу правильно оцінити роботу педагога з підвищення якості їхніх знань.

9. Вивчення буде ефективним тільки тоді, коли вчителі не тільки виконуватимуть рекомендації й поради перевіряючого, а й самі аналізуватимуть свою роботу. Для шкільного адміністратора таке вивчення і аналіз буде джерелом узагальнення педагогічних явищ.

10. Вивчення також має закінчуватися бесідами перевіряючих з учителями, учнями, практичним психологом, класними керівниками, бібліотекарем, батьками. Цінність бесід полягає в тому, що вони допомагають порівнювати висновки перевіряючого і думки тих, кого перевіряють щодо причини успіхів чи невдач та намітити конкретні шляхи покращення навчально-виховного процесу.

11. Зв'язок між рівнем навчальних досягнень учнів і рівнем викладання предмета має бути вірно визначений не лише керівником навчального закладу, а й учителем, щоб останній зрозумів, що рівень знань учнів значною мірою залежить від змісту й якості його роботи.

http://rmk.vokrok.com.ua/wp-content/uploads/2014/11/Контроль-стану-викладання-навчальних-предметів.pdf

Кiлькiсть переглядiв: 55

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.